Hrvatsko društvo željezničkih inženjera je strukovna udruga koja se zalaže za afirmaciju željeznice kao ekološki prihvatljivog, energetski učinkovitog, konkurentnog i sigurnoga prometnog sustava. Izdajemo jedini stručni časopis željezničke tematike u Hrvatskoj te licenciramo inženjere za zvanje EURAIL-ING.

Hrvatsko društvo željezničkih inženjera je strukovna udruga koja se zalaže za afirmaciju željeznice kao ekološki prihvatljivog, energetski učinkovitog, konkurentnog i sigurnoga prometnog sustava. Izdajemo jedini stručni časopis željezničke tematike u Hrvatskoj te licenciramo inženjere za zvanje EURAIL-ING.

   

   

Rijetke su strukovne udruge nastale u novijoj hrvatskoj povijesti koje se mogu pohvaliti izdavanjem stručnog časopisa 25 godina u kontinuitetu. Jedna od njih je i Hrvatsko društvo željezničkih inženjera koje punih 25 godina u kontinuitetu izdaje stručni časopis danas poznat pod imenom „Željeznice 21“. Treba naglasiti da je to jedini stručni časopis željezničke tematike u Hrvatskoj te ujedno i jedan od rijetkih u okruženju. Ovaj značajan uspjeh prožet entuzijazmom i ljubavi prema struci članova Društva rezultat je odvažne odluke Hrvatskog društva željezničkih inženjera od prije četvrtine stoljeća.

Osnivanje strukovne udruge ITHŽ 1992. godine i njezino uključivanje u Savez europskih društava željezničkih inženjera (UEEIV) iste godine bili su veliki koraci za hrvatske željezničke stručnjake u novonastaloj državi i tek osnovanom nacionalnom željezničkom poduzeću. Okupljanje HŽ-ovih inženjera oko Kluba ITHŽ i gradnja strukture udruge tekli su velikom brzinom, a entuzijazma nije manjkalo. Sav taj entuzijazam i vizija novoga željezničkog sustava zahtijevali su platformu za izričaj i punu afirmaciju željezničkih inženjera, a Društvo je trebalo i komunikacijsko sredstvo sa svojim članstvom i okruženjem. Treba naglasiti da je to bilo vrijeme bez društvenih mreža i druge elektroničke komunikacije te je zato pokretanje stručnoga časopisa imalo višestruku i značajnu ulogu.

Prvi broj časopisa “ITHŽ”

Stručni časopis nazvan „ITHŽ“  postao je platforma za objavljivanje stručnih i znanstvenih radova domaćih željezničkih stručnjaka te je kao takav omogućio stručnu afirmaciju svima onima koji su za to imali želje, ambicije i sposobnosti. Tako su u časopisu od samog početka izlaženja objavljivani radovi koji su se bavili aktualnim temama, poput preustroja sustava Hrvatskih željeznica prema praksama suvremenih europskih željeznica, primjeni suvremenih tehnologija željezničkih vozila i infrastrukture te slično. Također, članovi i suradnici uredništva časopisa pratili su brojnu stranu stručnu literaturu i prevodili članke, kako bi bili objavljivani i omogućili čitateljima informiranje o svjetskim i europskim željezničkim dostignućima.

Prvi broj časopisa “Željeznice 21”

Prvi značajniji redizajn i promjenu naziva u „Željeznice 21“ časopis doživljava 2002. godine i to je početak njegovog intenzivnijeg otvaranja prema vanjskom stručnom okruženju. Uređivanje časopisa oduvijek je bio poseban izazov za sve glavne urednike i članove uredništava iz više razloga. Najvažniji je svakako taj da su časopis uređivali članovi Društva po struci inženjeri, koji prije toga nisu imali nikakvo iskustvo u tome poslu ili je ono bilo minimalno. No inženjerska logika i inventivnost te proučavanje drugih europskih stručnih časopisa željezničke tematike omogućili su im kreiranje i objavljivanje vlastitoga stručnog časopisa, prilagođenog mogućnostima i potrebama domaćega željezničkog sustava.

 

“Željeznice 21” broj 1/20

Stručni časopis Društva i danas ima veliku važnost za nacionalni željeznički sustav, iako mnogi toga nisu svjesni ili im to nije važno. Bez obzira na globalno širenje informacija putem interneta i brojne e-časopise na svjetskoj stručnoj sceni, postojanje tiskanoga primjerka te njegovo čitanje i    prelistavanje mnogim inženjerima zaposlenima na našoj željeznici veliko je zadovoljstvo i zato će se Društvo truditi da im ga ne uskrati.