Hrvatsko društvo željezničkih inženjera je strukovna udruga koja se zalaže za afirmaciju željeznice kao ekološki prihvatljivog, energetski učinkovitog, konkurentnog i sigurnoga prometnog sustava. Izdajemo jedini stručni časopis željezničke tematike u Hrvatskoj te licenciramo inženjere za zvanje EURAIL-ING.

Hrvatsko društvo željezničkih inženjera je strukovna udruga koja se zalaže za afirmaciju željeznice kao ekološki prihvatljivog, energetski učinkovitog, konkurentnog i sigurnoga prometnog sustava. Izdajemo jedini stručni časopis željezničke tematike u Hrvatskoj te licenciramo inženjere za zvanje EURAIL-ING.

   

   

U srijedu, 29. ožujka u organizaciji Hrvatskog društva željezničkih inženjera, Toma Bačić, član HDŽI i stalni suradnik britanskog željezničkog profesionalnog časopisa Railway Gazette International održao je predavanje pod nazivom: Teretni željeznički prijevoz između Azije i Europe – sadašnjost i budućnost. Održano predavanje upoznalo je slušatelje sa perspektivom razvoja željezničkih teretnih pravaca između Kine i Europe, sa postojećom i planiranom željezničkom infrastrukturom i vrstama vozila koja se na ovom prijevoznom putu koriste. Izravni prijevoz tereta između Kine i Europe počeo je prije 15 godina kada su Kineske, Mongolske, Ruske i Bjeloruske željeznice uvele izravan teretni vlak koji je prometovao na relaciji Kina – Europa. Od tada se teretni prijevoz ne relaciji Kina – Europa kontinuirano razvija kroz nekoliko paralelnih programa: modernizacija željezničkih koridora Trans Sibirske željezničke magistrale i magistrale BAM u Rusiji te kineskog programa Novi put svile, koji podrazumijeva financiranje i izgradnju niza željezničkih veza u azijskim državama. Na međunarodnom simpoziju o zrakoplovnom teretnom prijevozu nedavno je rečeno da željeznički prijevoz između Kine i Europe ozbiljno ugrožava avionski na toj relaciji. Vrijeme vožnje vlaka iz Kine u zapadnu Europu iznosi 14, zrakoplova 6, a broda do 45 dana. Uz to prijevoz željeznicom ima ogromnu stopu rasta od 65% godišnje, što najbolje govori o potencijalu ovog vida prijevoza.