Hrvatsko društvo željezničkih inženjera je strukovna udruga koja se zalaže za afirmaciju željeznice kao ekološki prihvatljivog, energetski učinkovitog, konkurentnog i sigurnoga prometnog sustava. Izdajemo jedini stručni časopis željezničke tematike u Hrvatskoj te licenciramo inženjere za zvanje EURAIL-ING.

Hrvatsko društvo željezničkih inženjera je strukovna udruga koja se zalaže za afirmaciju željeznice kao ekološki prihvatljivog, energetski učinkovitog, konkurentnog i sigurnoga prometnog sustava. Izdajemo jedini stručni časopis željezničke tematike u Hrvatskoj te licenciramo inženjere za zvanje EURAIL-ING.

   

   

Druga radionica „Akademije 21“ u Tuheljskim Toplicama 18. i 19. ožujka 2022. bila je prigoda za susret rukovodstva HDŽI-a i delegacije Društva diplomiranih inženjera železničkog saobraćaja Srbije (DIŽS), koju su činili predsjednik Danko Trninić i član Upravnog odbora prof. dr. sc. Branislav Bošković. Organizatori „Akademije 21“ zamolili su kolege iz DIŽS-a da održe predavanje o sistemskome inženjerstvu, a ujedno je održan sastanak dvaju rukovodstava na temu suradnje dvaju društava.

Suradnja HDŽI-a i DIŽS-a počela je prije otprilike sedam godina, a 2017. održan je i prvi formalni sastanak dvaju rukovodstava u Zagrebu, kada su dogovorna načelna područja suradnje. Na tome sastanku dogovoreno je da Društva pripreme sporazum o suradnji koji bi detaljnije regulirao područja i način suradnje. Taj je sporazum pripreman posljednjih nekoliko mjeseci i radionica „Akademije 21“ iskorištena je za zajednički sastanak i njegovo potpisivanje.

Glavni motiv za osnaživanje suradnje dvaju inženjerskih društava jest želja da se oba željeznička sustava unaprijede kroz intenzivniji rad i suradnju njihovih članova. Kroz Sporazum identificirana su sljedeća temeljna područja suradnje: prijenos i razmjena znanja u željezničkome sektoru, prijenos i razmjena znanja i iskustava prilikom licenciranja inženjera, organizacija stručnih skupova, zastupanje zajedničkih interesa u sklopu djelovanja unutar UEEIV-a, nakladništvo i drugo. Obje strane zaključile su kako inženjerska struka nije dovoljno zastupljena u razvoju nacionalnih željezničkih sustava, no i to da se poboljšanja ne mogu očekivati ako se strukovne udruge same ne pobrinu za to. U tome smislu zaključeno je da rukovodstva obaju društava aktivnije potiču međusobnu suradnju svojih članova i razmjenu znanja i iskustava kroz formalna i neformalna druženja i kontakte. Također je zaključeno da je posebno važno artikulirati zajedničke interese kroz djelovanje u Savezu europskih inženjerskih društava (UEEIV) te maksimalno iskoristiti platformu koju Savez pruža svojim članicama. Dogovoreno je da će se sljedeći sastanak održati sredinom lipnja ove godine, nakon Izborne skupštine UEEIV-a.