Preko dvadeset članova Hrvatskog društva željezničkih inženjera sudjelovalo je u subotu 27. travnja 2024. na šestoj radionici Akademije 21. Radionica je održana u konferencijskoj dvorani hotela Well u Tuheljskim Toplicama i sastojala se od šest predavanja. Predavanja su bila iz različitih tematskih područja, međutim prilagođena željezničkim inženjerima svih struka. Radionici je prethodilo okupljanje svih sudionika uz zajedničku večeru dan ranije u restoranu Dvorca Mihanović, uz poseban ugođaj i gastronomska iznenađenja.
Idući dan radionica je započela predavanjem Milana Brkića na temu Suvremeni pristupi i izazovi u organizaciji teretnog prijevoza danas. Brkić je, kao vrstan i iskusan željeznički inženjer te direktor kompanije Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o., kroz izlaganje obuhvatio sve najvažnije aspekte i izazove s kojima se susreću teretni prijevoznici danas u Hrvatskoj. Sudionici radionice koji nisu dovoljno upoznati s tom problematikom, imali su priliku spoznati značajne razlike u organizaciji i tehnologiji teretnog prijevoza danas i nekada, što je na koncu i bio cilj odabira ove teme.
Nakon Brkićevog izlaganje, predavanje je održao Milan Vuković, načelnik Sektora za željezničku infrastrukturu u MMPI. Naziv predavanja je glasio Hrvatska u okviru Nove TEN-T Uredbe i odnosilo se na novu izmjenu TEN-T Uredbe (Uredbe o Transeuropskoj prometnoj mreži). Temeljem navedene izmjene Republika Hrvatska, uz već postojeća dva prometna koridora (Mediteranski koridor i koridor Rajna – Dunav), dodatno će biti pozicionirana na još dva – Baltičko more – Jadransko more i Zapadni Balkan – Istočni Mediteran. To je svakako odlična vijest za željezničku mrežu Republike Hrvatske, jer se time otvaraju mogućnosti za financiranje modernizacije pruga na tim koridorima putem EU fondova.
Poslije kratke pauze za kavu, radionica je nastavljena predavanjem ravnatelja Agencije za sigurnost željezničkog prometa- Želimira Delača. Delač je obradio jednu izuzetno aktualnu temu pod nazivom ERTMS- novi izazovi i prilike za poboljšanje sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava te dao kvalitetan pregled stanja i razvojnih pravaca ovog sustava koji je uvjet za željezničke europske koridore.
Poslijepodnevni dio radionice otvorio je prof. dr. sc. Mladen Nikšić predavanjem Tehnologija održavanja željezničkih vozila prema stanju. Profesor Nikšić je na jednostavan način sudionike upoznao s temeljnim pristupima i modelima održavanja željezničkih vozila, naglašavajući prednosti primjene modela održavanja željezničkih vozila prema stanju. Naime, ovaj modela uvelike može doprinijeti uštedama u održavanju željezničkih vozila, a da pri tome sigurnost ne bude ugrožena, što je cilj svakog vlasnika, odnosno održavatelja vozila.
Sljedeće predavanje održala je Dipl -Ing. Dr. tech. Olja Barbir iz tvrtke Plasser&Theurer . Predavanje dr. Barbir pod nazivom Inovacije u sektoru izgradnje i održavanja kolosijeka – automatizacija procesa podbijanja ukratko je predstavilo osnovne pristupe i razvojne smjerove u održavanju željezničkih kolosijeka s posebnim naglaskom na operaciju podbijanja. Dr. Barbir je objasnila važnost i učinak operacije koje se naziva stabilizacija i provodi se nakon podbijanja u cilju postizanja što duže trajnosti i stabilnosti kolosijeka nakon intervencija, što je u cilju upravitelja željezničke infrastrukture, zbog troškova i posljedičnih prometnih ograničenja.
Posljednje predavanje održala je dr.sc. Sandra Debeljak zaposlena na Veleučilištu u Rijeci. Tema dr. Debeljak Željezničko pravo – od uvjeta za obavljanje prijevozničke djelatnosti do prava korisnika u prijevozu željeznicom imala je za cilj dati pregled i značaj pravnih pravila i zakona na željeznici. Posebno je bilo zanimljivo čuti o integriranju ranijih pravnih pravila vezanih za željeznicu s novim uredbama i direktivama EK, što željeznički inženjeri kojima to nije uža specijalnost ne razumiju u potrebnoj mjeri.
Radionica je završila oko 17 sati, nakon čeka je slijedila dodjela uvjerenja svim sudionicima. Kao i svaki put do sad, sudionici su imali priliku ocijeniti kvalitetu organizacije radionice putem anonimne ankete te su istu u svim segmentima ocijenili najvišim ocjenama, što organizacijskom timu predstavlja posebno zadovoljstvo i priznanje.